چگونه با وردپرس در Google PageSpeed Insights امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ بگیریم؟
نوشته شده توسط : parmisoft

غیر عادی نیست که مشتریان یک شرکت از توسعه‌دهنده‌ی وردپرس خود بخواهند تا امتیاز Google PageSpeed Insights آن‌ها را افزایش دهد. گوگل بازاریابی خوبی برای این ابزار انجام می‌دهد و بیشتر مصرف‌کنندگان متوجه نمی‌شوند که امتیاز کامل، پایان همه چیز نیست. گاهی اوقات این قضیه خیلی آدم را اذیت می‌کند. با همه‌ی این‌ها، امروز می‌خواهیم چند نکته و استراتژی را با شما در میان بگذاریم که می‌تواند به شما کمک کند تا با وب‌سایت وردپرس خود از ابزار Google PageSpeed Insights امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ بگیرید.

  • Google PageSpeed Insights چقدر مهم است؟
  • امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ در Google PageSpeed Insights با هاست (میزبانی) اشتراکی
  • سایر اصلاحات PageSpeed
 

ابزار Google PageSpeed Insights چقدر مهم است؟

ابزار Google PageSpeed Insights یک ابزار سنجش عملکرد وب توسط گوگل است و به شما کمک می‌کند تا به سادگی با پیروی از بهترین روش‌های توسعه‌ی وب، راهکارهایی را برای سریع‌تر شدن و موبایل-فرندلی شدن سایت خود شناسایی کنید. اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید همیشه برای رسیدن به امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ وسواس به خرج دهید. اصلاً ممکن است که بسته به ساختار و نحوه‌ی تنظیمات وب‌سایت وردپرس شما، چنین کاری در همه‌ی حالات ممکن نباشد. با وجود این همه پوسته‌ی چندمنظوره و سایت‌های حاوی اسکریپت‌های خارجی، به سادگی قادر نخواهید بود تا زمان خود را صرف به دست آوردن امتیاز کامل کنید؛ که البته این قضیه کاملاً قابل قبول است.

توصیه‌ی ما این است که بیشتر به سرعت سایت خود نگاه کنید تا این امتیازات. امتیاز ابزارهایی مثل Pingdom، GTMetrix و Google PageSpeed Insights می‌تواند شما را به گمراهی بکشاند. به خصوص این که بعضی از آن‌ها هنوز حتی از HTTP/2 نیز پشتیبانی نمی‌کنند. آنچه که واقعاً اهمیت دارد این است که از بارگیری سریع سایت خود و همچنین از عملکرد ادراک‌شده‌ی آن اطمینان یابید. عملکرد ادراک‌شده، احساس کاربر از سرعت بارگیری سایت شماست.

 

آیا گوگل در سئو و فاکتور رتبه‌بندی سرعت صفحه از PageSpeed Insights استفاده می‌کند یا مقدار خام سرعت پاسخ‌گویی؟

این سوال جالبی بود که توسط یک سئوکار در FDP Group Leeds مطرح شد و در Search Engine Roundtable نیز مورد بحث قرار گرفت. گری ایلیس (Gary Illyes) تحلیل‌گر تمایلات وب‌مسترها در گوگل به این شکل پاسخ داد که «به نظرم هر دو تأثیرگذار است».

یکی از دلایل عمده‌ی آن این است که اغلب اگر وب‌سایت کندی داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد هشدارهای زیادی هم در Google PageSpeed Insights خواهید داشت. بسیاری از توصیه‌های این ابزار رابطه‌ی نزدیکی با زمان پاسخ‌گویی شما دارد. لزوماً رابطه‌ی ۱۰۰% مستقیمی بین آن‌ها برقرار نیست، اما آنچه که گری به احتمال زیاد قصد دارد بگوید این است که اگر وب‌سایت کندی دارید، بله، احتمالاً روی رتبه‌بندی شما تأثیرگذار است.

 

کسب امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ روی هاست اشتراکی

به نظرمان رسید که جالب می شود اگر کمی پوسته‌ی ۲۰۱۷ را در وردپرس ۴٫۷ بررسی کنیم. این اولین پوسته‌ی پیش‌فرض در وردپرس است که به جای وبلاگ‌های معمولی، برای کسب‌وکارها ساخته شده است و این خیلی هیجان‌انگیز است! پس امروز می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه امتیاز کامل ۱۰۰/۱۰۰ را هم روی دسکتاپ و هم روی موبایل بگیرید. ما ابزارها و خدمات متداولی را که خیلی از سایت‌های وردپرس استفاده می‌کنند، نصب کرده‌ایم؛ چیزهایی مثل گوگل آنالیتیکس، Akismet، سئو یاهست، و غیره. ما آزمایش‌های خودمان را هم روی یک هاست اشتراکی ارزان و هم روی سایتی که از Google Cloud استفاده می کند انجام داده ایم تا به شما نشان دهیم که چقدر تفاوت بین محیط‌های میزبانی بهینه‌ی Google Cloud و اشتراکی وجود دارد.

اگرچه این سایت خیلی کوچک است، اما مبنای خوبی برای درک نحوه‌ی کار Google PageSpeed Insights است.

 

امتیاز ۱۰۰/۱۰۰ در Google PageSpeed Insights با هاست اشتراکی

سایت آزمایشی ما، یک سایت با وردپرس ۴٫۷ و با پوسته‌ی ۲۰۱۷  است که بر روی یک هاست اشتراکی ارزان و محبوب (آپاچی) قرار گرفته است. SSL فعال است و پلاگین‌های زیر نصب هستند.

  • Yoast SEO
  • Akismet

به علاوه گوگل آنالیتیکس نیز در بخش <body> فایل header.php  اجرا می‌شود. تنها تغییری که ایجاد کرده‌ایم، اضافه کردن یک تصویر برجسته به پست پیش‌فرض «Hello world!» است. ما این سایت را به Google PageSpeed Insights دادیم و بدون هیچ کار اضافه‌ای، امتیاز ۱۰۰/۶۹ برای دسکتاپ و ۱۰۰/۵۸ برای موبایل به دست آمد. پس حتماً لازم است چیزهایی را بهبود دهیم. اجازه بدهید تا هر یک را بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم آن را اصلاح کنیم.

 

رتبه google pagespeed insights

 

فعال کردن فشرده‌سازی

کار خود را با دسکتاپ شروع می‌کنیم، چون خیلی از اصلاحات برای موبایل هم به کار می‌آیند. اولین توصیه‌ی Google PageSpeed Insights که باید به آن عمل کنیم، هشدار فعال کردن فشرده‌سازی است.

فعالسازی فشرده سازی

برای حل این مشکل بر طبق سفارش گوگل باید فشرده‌سازی Gzip را فعال کنیم.

تمام مرورگرهای مدرن، از فشرده‌سازی Gzip پشتیبانی کرده و برای تمامی درخواست‌ها به صورت خودکار درباره‌ی آن مذاکره می‌کنند. فعال کردن فشرده‌سازی Gzip می‌تواند حجم پاسخ انتقالی را به میزان ۹۰% کاهش دهد، که به نوبه‌ی خود موجب کاهش چشمگیر زمان بارگیری آن منبع، کاهش مصرف داده‌ی سرویس‌گیرنده و بهبود زمان اولین نمایش صفحات شما می‌شود.

دو راه برای این کار وجود دارد. اولین و ساده‌ترین راه، استفاده از یک پلاگین کش با قابلیت فعال کردن Gzip است. مثلاً WP Rocket قواعد فشرده‌سازی Gzip را با استفاده از ماژول mod_deflate به صورت خودکار در فایل .htaccess اضافه می‌کند. W3 Total Cache هم در بخش عملکرد خود امکان فعال کردن این فشرده‌سازی را ارائه می‌دهد.

دومین راه فعال کردن فشرده‌سازی Gzip، ویرایش فایل .htaccess است. بیشتر هاست‌های اشتراکی از آپاچی استفاده می‌کنند که در آن می‌توانید به سادگی کد زیر را به فایل .htaccess خود اضافه کنید. فایل .htaccess را می‌توانید از طریق FTP در ریشه‌ی سایت وردپرس خود بیابید

اضافه کردن کد gzip

اگر از NGINX استفاده می‌کنید، به سادگی کد زیر را به فایل nginx.conf خود اضافه کنید.

فشرده سازی gzip

 

اگر سایت خود را دوباره به Google PageSpeed Insights بدهیم، می‌بینیم که هشدار فشرده‌سازی Gzip حذف شده و امتیاز دسکتاپ ما از ۱۰۰/۶۹ به ۱۰۰/۸۰ و امتیاز موبایل از ۱۰۰/۵۸ به ۱۰۰/۶۷ افزایش یافته است.

 

بعد از فشرده سازی gzip

 

بهینه‌سازی تصاویر

توصیه‌ی بعدی Google PageSpeed Insights که باید به آن عمل کنیم، هشدار بهینه کردن تصاویر است.پست پیش‌فرض «Hello world!» تصویری درون خود دارد که موجب این پیغام خطا شده است.

 

بهینه سازی تصویر

این هشدار بسیار مهم و مفید است. بر اساس HTTP Archive در نوامبر ۲۰۱۶، ۶۵% وزن کلی صفحات را تصاویر تشکیل می‌دهند. بهینه‌سازی تصاویر یکی از ساده‌ترین راه‌های بهبود عملکرد وب‌سایت وردپرس شماست.

دو راه برای اصلاح این مشکل دارید. اولی، استفاده از یک پلاگین بهینه‌سازی تصویر است. در حقیقت یک پلاگین می‌تواند تمامی محتوای رسانه‌ای وردپرس شما را پیمایش کرده و به یک باره آن‌ها را بهینه کند. به علاوه، هنگام بارگذاری نیز فایل‌ها را به صورت خودکار بهینه خواهد کرد. راهنمای کاملی درباره‌ی بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس وجود دارد. چند مورد از محبوب‌ترین پلاگین‌های بهینه‌سازی تصویر عبارتند از:

این پلاگین‌ها مشکل را برطرف می‌کنند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید تصاویر را پیش از بارگذاری در ابزاری مانند Adobe Photoshop، Gimp، یا Affinity Photo فشرده‌سازی کنید. در شکل زیر، تصویری را که باعث نمایش این هشدار می‌شود، مشاهده می‌کنید. می‌توانیم آن را از قبل با کوچک کردن و پایین آوردن کیفیت، فشرده کنیم. بهتر است که تصاویر خود را تا حد امکان کوچک کنید. این تصویر در ابتدا ۲٫۳۲ MB بوده، اما بعد از کوچک کردن و فشرده‌سازی، به ۹۹٫۳۸ KB کاهش یافته است. به خاطر داشته باشید که همیشه بهتر است تصاویر را در اندازه‌ی لازم بارگذاری کنید و برای تغییر اندازه‌ی آن‌ها به CSS اتکا نکنید. این کار سایت شما را کند می‌کند.

فشرده سازی تصویر با affinity photo

 

اگر سایت خود را دوباره در Google PageSpeed Insights بررسی کنیم، می‌بینیم که هشدار بهینه‌سازی تصاویر حذف شده و این کار امتیاز دسکتاپ ما را از ۱۰۰/۸۰ به ۱۰۰/۸۸ و امتیاز موبایل را از ۱۰۰/۶۷ به ۱۰۰/۷۳ افزایش داده است. داریم پیشرفت می‌کنیم!

 

بعد از فشرده سازی تصویر

 

حذف جاوااسکریپت و CSS بلوکه‌کننده‌ی نمایش در محتوای بالای صفحه

توصیه‌ی بعدی Google PageSpeed Insights که باید به آن عمل کنیم، هشدار حذف جاوااسکریپت و CSS بلوکه‌کننده‌ی نمایش در محتوای بالای صفحه است.

 

ابزار کش گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس محلی

برای مطالعه ادامه متن به ابزار Google PageSpeed Insights در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: ابزار Google PageSpeed Insights , سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 859
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: