غیرفعال کردن گوتنبرگ – نحوه غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس
نوشته شده توسط : parmisoft

نحوه غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس 

بخش بزرگی از جامعه وردپرس هنوز برای ویرایشگر گوتنبرگ که ویرایشگر پیش‌فرض وردپرس ۵٫۰ است، آماده نیست. وردپرس ۵٫۰ در ۶ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد.

منظور ما را اشتباه برداشت نکنید، ما نسبت به گوتنبرگ هیجان‌زده‌ایم و فکر می‌کنیم در بلندمدت تاثیر مثبتی بر CMS در کل خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم که آن را امتحان کنید و در یک محیط آماد‌ه‌سازی تست کنید. بسته به سایت شما، ممکن است هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید. در واقع خیلی‌ها ویرایشگر جدید را می‌پسندند. اما نمی‌توان افراد بسیاری را که هنوز برای آن آماده نیستند، نادیده گرفت.

توسعه‌دهندگان همچنان در حال تست و به‌روز رسانی افزونه‌ها، تم‌ها و صفحه‌سازهای خود هستند (یا بدتر آن که بعضی هنوز تست و به‌روز رسانی را هم شروع نکرده‌اند). از این رو احتمالا باید غیرفعال کردن گوتنبرگ را مدنظر قرار دهید، تا زمان آزمایش مناسب همه چیز را به دست بیاورید. و این زمان معمولا بین تعطیلی‌ها نیست. شاید هم بخواهید برای یک نسخه پایدارتر صبر کنید. این نسخه به نظر با عجله عرضه شده است.

 

غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس در وردپرس ۵٫۰ پیش‌فرض است. مشخصا یعنی شما باید کارکرد ویرایشگر جدید را غیرفعال کرده و ویرایشگر قبلی را بازگردانید. در ادامه راه‌های ساده‌ای برای غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ به شیوه‌ای آمده که جریان کار روزانه شما را مختل نکند. سپس می‌توانید از وردپرس به مانند شیوه‌ای که در دهه گذشته استفاده می‌کردید، استفاده کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید این شیوه‌ها به احتمال بسیار بالا راه‌حل بلندمدت نیستند. وردپرس مصرّ است که گوتنبرگ را وارد کار کند و بالاخره در زمانی باید با آن سازگار شوید. تیم وردپرس اعلام کرده که افزونه ویرایشگر کلاسیک به طور رسمی تنها تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ پشتیبانی خواهد شد.

 

 
 
 
  • روش اول: افزونه ویرایشگر کلاسیک وردپرس را نصب کنید.
  • روش دوم: افزونه وردپرس غیرفعال کردن ویرایشگر گوتنبرگ را نصب کنید.
  • روش سوم: ویرایشگر گوتنبرگ را با کد غیرفعال کنید.

 

 
 
 

روش اول: افزونه ویرایشگر کلاسیک وردپرس را نصب کنید

افزونه وردپرس ویرایشگر کلاسیک، افزونه جدیدی نیست و به سادگی ویرایشگر وردپرس قبلی را که به آن عادت داشتید، بازمی‌گرداند. این افزونه توسط همکاران وردپرس ساخته شده و به طور کامل توسط تیم اصلی وردپرس به عنوان راه فعلی جهت بازیابی ویرایشگر قبلی تایید شده است. اگر با بلاک ویرایشگر جدید گوتنبرگ به مشکل برخورده‌اید، این راهی برای حل مشکل است.

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

افزونه ویرایشگر کلاسیک هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار دانلود فعال داشته و نمره‌دهی آن ۵ از ۵ بوده است. این افزونه همچنین ویجت داشبورد «گوتنبرگ را امتحان کنید» را که ممکن است در نسخه ۴٫۹٫۸ دیده باشید پنهان می‌کند.

می‌توانید آن را از مخزن وردپرس یا با جست‌وجوی عبارت «ویرایشگر کلاسیک» در داشبورد وردپرس(پیشخوان)، زیر بخش افزونه، اضافه کردن مورد جدید (Plugins → Add New) آن را پیدا کنید. سپس روی «حالا نصب کن» کلیک کرده و افزونه را فعال کنید.

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

زیر بخش تنطیمات و نوشتار (Settings → Writing) چند حالت مختلف وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

  • قرار دادن حالت پیش‌فرض برای تمام کاربران روی یکی از حالت‌های ویرایشگر کلاسیک (پیش‌فرض) یا ویرایشگر بلاک گوتنبرگ.
  • به کاربران امکان تغییر ویرایشگر را بدهید. می‌توانید قابلیت تعویض بین ویرایشگر بلاک گوتنبرگ و ویرایشگر کلاسیک را فعال یا غیرفعال کنید.
 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

در ادامه مثالی از هر یک را به شما نشان می‌دهیم.

 

حالت اول: ویرایشگر پیش‌فرض برای تمام کاربران

تنظیمات پیش‌فرض برای افزونه ویرایشگر کلاسیک آن است که به ویرایشگر اصلی که پیش از این از آن استفاده می‌کردید بازمی‌گردد (همان‌طور که در ادامه دیده می‌شود).

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

حالت دوم: به کاربران امکان تغییر ویرایشگرها داده شود

همچنین این قابلیت را دارید که به کاربران حق انتخاب بدهید. شاید بخواهید ویرایشگر پیش‌فرض در حال حاضر کلاسیک باشد، اما این قابلیت را داشته باشید که بین ویرایشگرهای کلاسیک و بلاک گوتنبرگ تعویض داشته تا شروع به یادگیری ویرایشگر جدید کنید.

این به صفحه نمایش صفحات و پست‌ها گزینه ویرایش جایگزین اضافه می‌کند. استفاده از این، لینک‌ها، پست یا صفحه مربوطه را در ویرایشگر کلاسیک در ویرایشگر بلاک گوتنبرگ باز می‌کند. اگر می‌خواهید کاربران قابلیت انتخاب نداشته باشند، می‌توانید این‌ها را با هم غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

معکوس این حالت نیز کار می‌کند. شاید بخواهید ویرایشگر بلاک گوتنبرگ پیش‌فرض باشد، اما به کاربران این اجازه را بدهید که در زمان لزوم ویرایشگر را به حالت کلاسیک تغییر دهند. اگر لینک ویرایشگر کلاسیک را کلیک نکنید، پست‌ها و صفحات در ویرایشگر بلاک گوتنبرگ باز می‌شوند (که در ادامه نیز در تصویر آمده است).

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

اگر مشتریانی دارید و نگران این هستید که گزینه‌های ویرایشگر کلاسیک زیر صفحات افزونه و نوشتار نشان داده شوند، می‌توانید افزونه Addon رایگان ویرایشگر کلاسیک را نصب کنید. این تمام تنظیمات را پنهان می‌کند. یا می‌توانید افزونه جایگزین زیر را بررسی کنید.

 
 

روش دوم: افزونه وردپرس غیرفعال کردن گوتنبرگ را نصب کنید

با این که افزونه ویرایشگر کلاسیک به طور رسمی جهت بازیابی ویرایشگر قبلی پیشنهاد شده، شما می‌توانید افزونه وردپرس غیرفعال کردن گوتنبرگ را نیز امتحان کنید. اساسا همان کار را انجام می‌دهد، اما چند ویژگی اضافه نیز به همراه دارد هرچند حجم آن خیلی کم است. اگر با مشتریانی کار می‌کنید، این احتمالا راه‌حل بهتری باشد. توسعه‌دهنده این افزونه، جف استار این گونه می‌گوید:

«این یک راه‌حل جامع و کامل برای مدیریت گوتنبرگ است. تمام ردهای گوتنبرگ را پنهان کرده و آن را با ویرایشگر کلاسیک جایگزین می‌کند.»

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

افزونه غیرفعال کردن گوتنبرگ در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ دانلود فعال داشته و نمره‌ آن ۵ از ۵ بوده است.

می‌توانید آن را از مخزن وردپرس یا با جست‌وجوی عبارت «غیرفعال کردن گوتنبرگ» در پیشخوان وردپرس، زیر بخش افزونه، اضافه کردن مورد جدید (Plugins → Add New) آن را پیدا کنید. سپس روی «حالا نصب کن» کلیک کرده و افزونه را فعال کنید.

 

غیرفعال کردن گوتنبرگ

 

یک نکته خوب در خصوص این افزونه این است که تنظیمات در فهرست خود آن در بخش تنظیمات، غیرفعال کردن گوتنبرگ (Settings → Disable Gutenberg) قرار داده شده‌اند. در صفحه پیش‌فرض نوشتار، گزینه دیگری اضافه نمی‌کند. این موضوع خوبی است زیرا همان‌طور که در تصویر پایین می‌بینید، یکی از گزینه‌ها پنهان کردن فهرست خود افزونه است. این گزینه اساسا فهرست را برای همه نامرئی می‌کند.

و به مانند ویرایشگر کلاسیک، گزینه غیرفعال کردن ویجت فراخوان «گوتنبرگ را امتحان کنید» نیز در داشبورد وجود دارد.

 

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی متن به غیرفعال کردن گوتنبرگ در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: غیرفعال کردن گوتنبرگ , بلاگ پارمیسافت , توسعه‌دهنده ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
دانلود اهنگ جدید و باحال در تاریخ : 1397/11/27/6 - - گفته است :
کسب درآمد روزانه ۱ میلیون تومان ( تضمینی )
نگران فردایت نباش
خدای دیروز و امروز ، خدای فردا هم هست
ما اولین بار است بندگی میکنیم ولی او بی زمانی است که خدایی میکند !
اعتماد کن به خدایی اش …
اگر این فایل آموزشی را خریدید و نتوانستید ازش کسب درآمد کنید دیگر دنبال کسب درآمد از اینترنت نباشید که پولتان را دور خواهید ریخت چون تیم متخصص میهن درآمد پس از سالها تلاش و انجام تمام راه و روش های ممکن از سخت ترین و پیچیده ترین تا آسان ترین روش ممکن تنها از این روش نتیجه میلیونی گرفته روشی که تمامی افراد قادر به انجام آن و کسب درآمد میلیونی خواهند بود.
سوالات متداول:
من کامپیوتر یا لپ تاپ ندارم آیا امکان کسب درآمد با تلفن همراه وجود دارد ؟
بله این آموزش به سادگی در تلفن همراه اجرا می شود و انجام مراحل کسب درآمد با تلفن همراه به سادگی امکان پذیر است.
تلگرام فیلتر شده است آیا ارتباطی به تلگرام و این نرم افزارها دارد ؟
خیر ارتباطی با تلگرام یا هیچ نرم افزار دیگری ندارد.
این کار فعالیت در سایت های هرمی، بازاریابی شبکه ای ، سایت های کلیکی و امثال این هاست؟
خیر ، هیچکدام از اینها نیست.
این کار فعالیت سایت های باینری آپشن و فارکس ، رولت و اینهاست ؟
خیر هیچکدام از اینها نیست ،باینری آپشن و فارکس در ایران غیرقانونی و ۹۰ درصد کسانی که وارد اینکار می شوند بدون هیچ سود حتی ضرر و از دست دادن کل سرمایه ، با شکست روحی از این شغل خارج می شوند و ما چنین چیزهایی به فروش نمیرسانیم.
آیا این از همان بسته هایی است که چندتا روش را در یک پک می گذارند و به فروش میرسانند ؟
خیر این بسته یک روش اختصاصی از تیم میهن درآمد است و ویدیوها و کتابها توسط اعضای گروه تهیه شده است.
آیا این کار از لحاظ شرعی حلال است؟ از لحاظ قانونی مشکلی ندارد؟ درآمدمان از داخل ایران خواهد بود؟
پاسخ: این کار کاملا حلال است و هیچگونه مشکلی چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ قانونی ندارد. و درآمد شما از داخل ایران خواهد بود ما تضمین میدهیم که اگر اینطور باشد کل وجه شما را عودت می دهیم …
چه کسانی میتوانند از این آموزش استفاده کنند و کسب درآمد کنند؟
این آموزش برای همه ی افراد ، پیر و جوان ، کودک و نوجوان ، مرد و زن و همه تهیه شده است و همه قادر به کسب درآمد با آن هستند.
شاید بعضی ها حتی پول خرید آموزش شماروهم نداشته باشند مثل من و مجبور باشند قرض بگیرند لطفا اگه میدونید این آموزشها دردی از ما دوا نمیکنه به ما بگید!
همانطور که خودتان هم بهتر میدانید کسانی که دانش رسیدن به موفقیت را یاد می گیرند هیپوقت حاضر نیستند برروی این دانش قیمتی بگذارند و در واقع نمی توان روی آن قیمتی گذاشت هدف ما قیمت گذاشتن و کسب درآمد از این طریق نیست ولی انصافا آموزش هایی که بصورت رایگان در اینترنت وجود دارد کسانی که دانلود می کنند در اکثر مواقع تمام تمرکز خود را روی آموزشها نمی گذارند چون رایگان بودن آموزش ناخودآگاه بی ارزش بودن آنرا در ذهن ما تداعی می کند ولی اگر مبلغ زیادی مثلا چند میلیون تومان را برای یک آموزش هزینه کنید حاضرید ده ها بار آن آموزش را برای خود تکرار کنید تا بهترین استفاده را از آن ببرید این آموزش شاید که حتما قیمتش بسیار بالاتر از این حرف ها است ولی ما حاضر نشدیم در این اوضاع بد اقتصادی خیلی هارا از دانستن و یادگرفتن آن محرو


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: